Lilla älskade Eldvina

Idag har min älskade Eddie vandrat vidare....de gick inte att fixa hennes knä,dessutom hade hon blivit sämre sen hon åkte från mig :'( även att de är jobbigt o många tårar fällda så har hon de bättre nu. Alla gjorde de dom kunde för henne,men de är orättvist att en sån här skada inte kan drabba nån annan häst som inte är så perfekt-snäll,söt,vacker,nyfiken,orädd....ja helt underbar!  Saknar och älskar dig för evigt Eddie!
Lite ljus i mörkret är iaf att amningen går som på räls nu,fast jag ammar typ en gång i timmen o varannan var tredje på natten,de verkar som om Amelia är lika motiverad som jag. Får se imorrn när hon ska vägas igen...sen ska hon vaccineras då oxå...fy!
Igår va jag,Amelia o Angelika,Nova o Maja på katrinedal o åt pizza,de va smaskens. sen åkte maja iväg till jobbet o jag o Angelika tog barnen o gick upp på stan,vi kollade på lite barnkläder o så sen hämtade jag kin nya varukorg till min barnvagn sen va vi på apoteket så jag bunkra upp med alvedon till både mig o Amelia,jag har sån j***a tandvärk! O av tidigare erfarenhet med Anton o vaccin så är de lika bra att ha alvedon till Amelia ifall hon blir dålig.
Sen gick vi o tog en fika o vid de laget va de dags att tanka barnen oxå.
Idag har jag varit hos läkaren för mitt lår som är förlorat sen förlossningen.de är helt bortdomnat! Det var en nervskada sa dom o att de kan ta evigheter innan de har läkt. Under tiden jag va hos doktorn så hade Jerry o Anton hand om Tindra åt mig. Hon hade morrat o skällt åt Antons röda hoppåsna! Helt livrädd va hon för den,stackarn. Sen hade hon ätit blodpudding där oxå oså kissat lite på golvet så klart.
Känner att huvet är rätt tomt så de är ingen ide' o sittar här o plita längre,skriver mer en annan dag.



Min vackra Eldvina

Så mycket roligt som vi har gjort och nu försvann du bara bort.
Jag har ett hål i mitt hjärta,har aldrig känt så mycket smärta.
Du kommer alltid att vara den vackraste som finns,men
nu kan jag bara leva på det jag minns.
Jag vet att vi ses en vacker dag,då är det bara du och jag.
Nu betar du på dom evigt gröna ängarna,vila nu min vän så ses vi snart igen.
Farväl min vän,dröm så sött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0