Fy!!

Fy fan vilken dag jag har haft!! Den här dagen önskar jag inte min värsta fiende ens....de börja me att vi försov oss så de va stress me Anton så han skulle hinna me taxin...han är ju inte direkt snabb annars heller så. Sen när han väl kom iväg så gick jag ner till stallet o mockade o gav hästarna frukost. Sen gick jag in för o dricka lite mer kaffe innan jag skulle ut me Eddie på promenad....jag gick me henne i regnet i drygt 3 km....men då halta hon iaf inte när vi kom hem så de va de värt=) Efter de va de dags för Peter att åka till jobbet så jag la mig o mata Amelia o försöka få henne att somna för att jag va ju tvungen att duscha efter en morgon i stallet. När jag låg o mata Amelia så ringde tandläkaren o sa att jag kunde få en tid idag för min eländiga tandvärk,kl halv ett skulle jag infinna mig=) Så jag mata klart o Amelia sov så jag gick in i duschen....när jag som bäst höll på o blöta ner mig så börja hon jämra sig så jag tog nog universums snabbaste dusch! När jag kom till Amelia blöt o eländig så somna hon så gott efter jag gett henne nappen o slage igång hennes sängmobil. Sen haffsa jag på mig lite kläder o började packa skötväskan tills vi skulle åka ner till stan. Vips så va klockan elva så jag började klä Amelia eftersom Anton brukar komma me taxin vid kvart,tjugo över elva,men de kom ingen taxi....så när klockan va tjugo i tolv så ringde jag skolan o hörde efter vart mitt barn va o då hade han precis åkt. Sen kom Anton efter nåra minuter så då stressa jag ner till elektrolux för att lämna barnen hos Peter medans jag skulle till tandläkaren. Jag tog en promenad ner till tandläkaren,va rätt skönt trots regnet. Väl i tandkäkarstolen så sa min tandläkare att de enda att göra me tanden som värker är att operera bort den...*shit*...för den ligger lixom under dom andra tänderna. Fick en tid för operation den 8/12....vet inte hur de kommer att gå,jag som ha vare så tandläkarrädd så jag ha fått stesolid! Well well,if I must do it...i'll do it! Får väl pumpa mjölk till lillsnuttan så jag kan ta stesolid innan...ett par tre stycken eller nåt...vill inte va medveten om va dom gör me sina instrument i min mun!! Han sa att dom kommer lägga ett snitt i tandköttet,sen kapa i käkbenet o sen plocka ut tanden i delar *ajaj*. Nåväl,sen gick jag tillbaka till elektrolux för att hämta mina barn,väl där så va Amelia görhungrig så hon hade överlevnadsångest o Peter o Anton va osams *skräll*. När dom va sams igen o Amelia mätt o belåten va de äntligen dags att åka till min älskade mamma som ligger i lunginflammation,kraken.När jag kom till bilen så såg jag ett konstigt märke på min bildörr,en hundjävel hade väl hoppat på dörrn o repat den! Jag vet va de va för bil brevid mig när jag parkera o jag såg även att dom hade hundar så får jag syn på den personen nån gång så ska jag fan strypa den me hundkopplet!! Eftersom jag stressat hela dagen så hade vi inte hunnit äta nåt så vi svängde in i mc-driven o köpte me mat. På väg till mamma stanna jag på konsum för att köpa tidningen vår födelseanonns va me i idag o fick väl se att dom skrivit Emelia ist för Amelia...inte hela världen kanske men efter min start på dagen va jag i upplösningstillstånd vid de här laget så jag ringde tidningen o bad om en rättelse,så dom skulle sätta in en ny. Väl framme hos mamma så åt vi vår kalla mat Anton o jag,efter Anton ätit klart fick han tillbaka sin hemska energi o börja härja runt stackars mamma o ville inte alls lyssna på mig när jag bad honom lugna sig *hjälp* han for runt som ett torrt skinn me mammas katter....fattar inte var all energi kommer ifrån! Vid de här laget va de dags att mata Amelia igen. Sen när Johan kom hem skulle dom åka till nora o handla så vi packade oss hemåt.När vi kom hem så stanna jag vid brevlådan o bad Anton gå ur o hämta posten,han ville gå upp till huset därifrån så jag körde upp på gårn. Amelia va inte alls på gott humör o när jag stog där me bilstolen me henne i o skötväska o Antons kläder o lite mer smått o gott hängandes på mig så hör jag Anton illvråla nere i hästhagen,han skulle väl ta en genväg genom hagen me posten o ramla väl på en stubbe. Han låg där o gallskrek o vred sig i tårar,men till slut halta han väl upp till mig så jag fick checka o blåsa på dom små knäna. När vi kom in så slet jag tag i dammsugaren direkt o Anton passa Amelia under tiden,efter dammsugningen va klar så böt jag på Amelia sen satt mig o kolla på Anton en stund när han spelade tvspel. Klockan blev tillslut åtta så de blev dags att natta Anton,när jag gjort va de dags att mata igen så jag ringde Carro för o beklaga mig hur trött o sliten jag kände mig efter den här HEMSKA dagen...o min älskade vän förstod precis=) *tack för att du finns min vän* O nu,nu sitter jag här o bloggar så hela svenska folket kan ta del av min hårda dag...men de känns bättre nu när jag fått ösa ur mig allt. Bättre lycka imorron hoppas jag...då ska jag mysa me mina underbara barn hela dagen!!

 
Min vackra Eldvina

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Stackars dig! Jag som tycker att jag har dåliga dagar men inte jämfört med dig!

Älskar dig!

Puss o kram

2008-10-10 @ 13:41:27
Postat av: Martina Lindström

Hej:) Jag bara undrar om det är du som äger Eldvina nu? För jag och min bror ägde henne för typ 8 år sedan kanske.

Mvh Martina Lindström

2009-03-19 @ 19:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0