8 dagar

Har gått sen jag skrev sist men det är tamigtusan full rulle här! Får dela upp allt litegrann nu för det har hänt rätt mycket :)
I tisdags bar det av in till Camilla,Fredrik o lilla Hedvig,Amelia o jag åkte med mamma i hennes buss,det var allt annat än lätt att få in bilstolen där men till slut satt den så bra att vi knappt fick ur den igen. Det var så kul att träffa lilla Hedvig igen,underbara,rara lilla gumman! Hon var lite ledsen om vartannat men hos moster blev hon tyst o somnade så gott ;)






Lilla goding! Är det konstigt att jag är STOLT moster till denna lilla tös?!





Ny vagn :D

Ja de var vad det blev i onsdags...ja jag vet jag är hopplös men nu hoppas jag att jag har hittat en vagn som både jag o Amelia trivs med,så jag har sålt min scooter o köpt mig en citycross :D i svart&cerise den med för jag älskar verkligen den färgen,o än så länge (den har väl rullat tre mil i min ägo redan) så trivs vi med den. På dagen hade jag  Emma&Nova och Linnéa o Mariette här på besök,alltid trevligt o kul med dom alla :)
Efter att vi hämtat vagnen i Filipstad så åkte vi till Maxi i Kristinehamn för att handla,där blev det som vanligt lite nya kläder till Amelia som bara växer o växer.


Shopping med systrarna :D

Blev det i torsdags. Amelia&jag lämnade stan vid 10 på fm och åkte o hämtade Jennifer,sen åkte vi till Camilla m familj,tankade barnen fulla o knallade in till stan...för er som inte vet så bor Camilla i Vivalla så det är en bra bit till stan. Vi gick o tittade i alla barnaffärer o sen åt vi mumsiga mackor på Subway. Himla trevligt var det att göra nåt tillsammans vi tre systrar. Blev en klänning från Lipfish,en babymössa,villervalla leggings,I Love Daddy bodysuit,Daddys little Angel body,so what?! body,klänning från name it o en filt från name it till Amelia. Riktiga fynd gjorde jag som vanligt :D Det var allt annat än trevligt att gå hem till syster från stan igen för då var vi aningen trötta i benen kan jag lova o stackars Camilla som fick bära Hedvig mestadels för att det senaste hon har kommit på är att INTE ligga i vagnen men hon hade bärselen med sig så det gick väl bra tyckte hon. Basrnen fick en varsinn skallra av moster Jennifer som proppsar på att jämt ge sina systerbarn nåt,tack för den igen :) Väl hemma hos Camilla igen åkte Jennifer o jag hem till henne en stund för jag ville se hur hon bodde,fick ge Amelia alvedon där för hon hade så ont av sina kommande tänder så hon kunde inte äta,när alvedonen verkat så åt hon så vi kunde bege oss hemåt. I bilen pajjade stereon o det gillade inte Amelia så hon sjöng hon istället....tills jag höll på o köra fel för att jag blev så stressad av en gapande,skrikande arg bebis i bilen....så jag slog på musik i min mobil o la den på bilstolen,då slocknade hon direkt :)
När vi kom hem så hämtade vi min man så bar det av till mr James för lite pizza :)
Jag somnade som en stock på kvällen kan jag lova!


Fredag med Anton

Som vanligt hämtade jag Anton på fredagen. Då blev det till att ta igen sig efter dagen innan,så vi tog det bara lugnt o mös lite. Senare kom Linnéa o hälsade på o vi åkte o hämtade ut mitt Me&I paket som hade kommit. Anton o Linnéa härjade som sjutton ute på gårn här haha!


Nytt till Anton

På lördagen blev det stan för att köpa nya skor o kläder till masken :)
Hittade ett par Puma till honom :)
Hittade två par byxor o en luvtröja oxå på Kappahl.
Blev en pyjamas till Amelia oxå med texten: If I don´t sleep,nobody sleep på,haha tyckte den var lite passande faktiskt. Jag köpte faktiskt lite nya kläder jag med o ett par jeans till min man.
På em grillade vi o fick besök av Sofie&Alice o Zacke&(hunden)Carro.
På kvällen klippte jag håret på min man sen drack vi ett par glas vin o bara mös vi två :) Det var supermysigt.


Misslyckat Ljusparty

Blev det på söndagen...med 5 st återbud blev det inte många kvar som kom men som tur är så är det ju Åsa som säljer så jag behövde inte skämmas så himla mycket när de bara blev jag,Sofie o mamma här....men nu var det sista gången iallafall jag hade ljusparty för det är fasen inte kul att stå med fika o mackor redo o sen kommer det ingen,inte så kul faktiskt. Men jag handlade väl typ för tre personer eller nåt,jag tänkte att de va lika bra att köpa på sig nu när jag inte ska ha nåt mer :) Fast på kvällen kpm Zacke upp o gjorde en extrabeställning för hon fick lite panik när jag sa att jag inte skulle ha nåt mer. Tidigare på dagen så var Lars&Gun här,Lars kapade ner lite träd åt oss som vi ville ha bort,jag tog tillfället i akt o lämnade snällt över Amelia till Gun så jag kunde få städa i lugn o ro.
Anton for runt på sina motorredskap som en blådåre härute nästintill hela dagen,så nu är det punka på fyrhjulingen,men Per kunde förmodligen laga det så det löser sig :)
Glömde nästan bort att nämna att jag fick sovmorgon av min man oxå,som tog barnen o klev upp vid 8 medans jag trynade o sov till halv 11...ojojoj de var riktigt skönt att få sova så länge!


Tvättmåndag

Japp,ovanligt va?! Att jag tvättar....eller inte men nu har jag tvättat veckans tvätt så nu blir jag ledig några dagar :) Det är typ tropiskt i tvättstugan för allt som går att hänga på är smetfullt,typ 99% luftfuktighet eller nåt. Men det är så skönt när man har tvättat upp allt för en hel vecka :) Blev inte så mycket mer än så,jo lite lek&bus med mina små förstås ;) På kvällen tog vi fram fonduegrytan o friterade massa gott o sen gjorde vi vitlöksbröd till,det var mumsigt! Natten blev värdelös för min del för Amelia snorade igen o kunde inte sova,nu funderar vi verkligen på om hon inte tål sin huvekudde...får se för nu ikväll fick hon en annan kudde. Jag somnade typ vid 4 o skulle upp med Anton vid 7....jag grät,så trött var jag :( men jag har sovit en stund på dagen idag så jag känner mig fitforfight ändå,hoppas bara att denna natt blir bättre...


Urinvägsinfektion

Ja de har jag lyckats att få :( var iväg i fm o fick mig en penicillinkur,jäkla skit springer på toan som om jag vore höggravid! Med andra ord hela tiden...o ont som fasen gör det :( Men det ger nog med sig snart får jag hoppas.
Senare på kvällen följde jag med Jenny till hennes häst,en liten surgubbe var han,eller ja han ville nog att jag skulle tro det men han spelade bara ;) Det var kul att pyssla lite häst igen för det saknar jag verkligen! Ska med på torsdag igen :)

Bjuder på lite badbilder på stora tjejen som badar själv nu ;)





Våran stora tjej har lärt sig att klappa händerna nu :) Va glad hon blir när man klappar med henne. Stora tjejen har oxå lärt sig att springa i gåstolen,o öppna lådor o skåp dansar gör hon oxå mer än gärna....nu går det undan med henne alltså.




Nej nu blir det natten,ska på V.I.P kväll på ÖB imorrn för min moster jobbar där o släkt till dom som jobbar där är bjudna på V.I.P kväll :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0