Fullt upp

Ja vi har haft fullt upp....ska försöka sammanfatt det vi har gjort under en veckas tid.
I måndags var vi på Me&I party hos Sofie, köpte en kalastunika med matchande scarf till Amelia och bokade ett eget party som jag ska ha den 1 juni...eftersom jag inte kunde köpa allt jag ville nu :)
Vi har även hunnit med att gå på öppna förskolan på påskfest i tisdags,det blev sång,tårta och godis för barnen där. Anton var oxå med,han sjöng och åt tårta och godis :)
Som vanligt har vi spenderat mycket tid Emma m. familj,alltid lika trevligt!
Anton åkte till Jerry redan på torsdagkväll för dom skulle åka tidigt fredagmorron till ELMIA för att titta på bilar,så för första gången har jag firat påsk utan min lilla snygging....eftersom Anton inte var här under påsken så pyntade vi inget alls. Men han var här igår o letade efter sitt påskägg som den kluriga påskharen hade gömt nånstans ;) Haren hade lagt det bakom teven,vilken klurig en! Anton hittade förstås ägget på max 2 minuter!
På långfredagen höll vi på lite i trädgården...som är helt förfallen!! Flera veckors arbete är det för att få ordning på den....men men,bara att arbeta o stå i! Sen kom mamma&Johan oxå för att ge Amelia hennes påskpresent,hon fick en kacklande höna :) Anton fick ett stort påskägg med godis. Senare på eftermiddagen bar det av till farmor/svärmor på fika,Daniel&Åsa o barnen var där,Micke&Tim o Bengt o Susanne,skoj att träffa (nästan) allihopa samtidigt,även farfar/svärfar var hemma en stund.
På påskafton åkte vi till min moster m. familj till deras stuga,Linnéa o Malin red påskkärring på deras häst Aaron,han var så fin med fjädrar i manen o svansen :) Amelia hälsade på nåra hästar,hon skrattade o kvittrade när dom kom nära henne.
På eftermiddagen tände vi grillen och grillade fläskfilé,champinjoner och majskolvar, vi åt ute i trädgården,medans maten låg på grillen passade jag på att greja lite i trädgården även då.....som jag sa,evighetsarbete!
På kvällen fick vi Emma m. familj på besök,vi var nog ganska trötta bägge två för vi skrattade åt precis allt!! Haha!
Igår var det trädgårdsarbete och städning som gällde hela dagen...först städade jag härinne sen bar det ut i trädgården med häcksaxen i högsta hugg! Vi passade på att grilla lite igår oxå när vädret var så fint! Amelia hade premiär i gungan,det gillade hon!
Idag blir det mer fix i trädgården,börjar fundera om det finns nån ände på allt arbete där ute....
Tror att jag har fått med det mesta som har hänt lite kortfattat iallafall:)




I måndags hann vi med att gå till en lekpark,Anton svischade runt på cykeln! På hemvägen blev det glsstop vid konsum.




























I morgon bär det av in till Camilla m. familj,äntligen ska jag få träffa min underbara systerdotter igen!
Bjuder på några bilder på henne,Camilla skickar bilder på Hedvig regelbundet som tur är :)








Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Kikar in med ett litet tips om att du kan vara med och tävla om smycken (bl a namnsmycken) i min blogg!



http://www.petramedaoche.se/?p=552

2009-04-15 @ 21:15:47
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Emma och Nova

Tycker minsann det är dags att uppdatera lite ;) Tänk på stackars stackars snoriga lilla mig och sjuka Nova som inte har någonting att läsa när vi ligger här i vår ensamhet ;)

Men jag får väl kolla lite webb-tv i brist på uppdateringar från dig :D



Kram och godnatt!

2009-04-19 @ 23:36:57
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0