Jag ska skärpa mig

Ja jag borde börja göra det med denna blogg alltså...iallafall skriva lite varannan dag nu har jag ju så där mycket att skriva om igen...så de bara blir dynga i slutändan ändå...

TORSDAGEN

Ja den blev händelserik vill jag lova (tror de va torsdagen iallafall) men iallafall så började dagen som vanligt typ,Anton till skolan mannen till jobbet o jag o Amelia hemma....gick bort o hämtade Anton som vanligt vid elva. Vi hade fått ett blöjprov från Pampers på posten som jag la på bordet i vardagsrummet,sen gick jag ut i köket för att hälla upp en kopp kaffe o hör att Amelia börjar hosta helt hysteriskt så jag sprang in till henne o ser henne med blöjprovet i handen,så jag tar den ifrån henne o upptäcker att det saknas en bit plast från förpackningen så jag sliter upp henne o börjar slå henne i ryggen men ingen plastbit syntes till o hon fortsatte att hosta som en galning,av nån konstig anledning gav jag henne juice att dricka....ringde till vårdcentralen o förklarade vad som hade hänt o dom bad oss komma dit direkt. Ringde Peter o sa vad som hade hänt o att han var tvungen att komma hem o han va hemma på ett ögonblick kan jag lova!! Han trodde hans lilla Ängel skulle dö av plastbiten...väl på vårdcentralen undersökte dom henne noga o konstaterade att hon måste ha svalt den så den skulle komma ut den naturliga vägen....de var nog tack vare juicen,så de blev ett lyckligt slut tack o lov!
På morronen när Anton gick upp så sa han att han hade ont i munnen så jag kollade o visst,han hade en liten blåsa under läppen. Senare på dagen så sa han igen att han hade ont men jag sa att den kommer försvinna ska du se....men ännu senare när vi satt o åt så sa jag nåt till Anton som fick honom att le åt mig o då höll jag på o svimma!!! Blåsan var inte så liten längre....den var i stl som en stor ärta...o alldeles gul/lila...herreminskapare! Fick ringa till tandläkaren som gav oss en tid redan på fredagen. När dom såg den så sa dom att det var en infektion i tanden så den ryckte dom ut,min duktiga lilla pojke rörde inte en min medans dom höll på i munnen på honom!
Eftersom han varit så himla duktig hos tandläkaren så lovade jag honom en leksak från leklådan,han valde ett badmintonset :) Sen gick vi till Guldfynd oxå o köpte en "min första tand" burk som ahn ska förvara tanden i :)
På eftermiddagen så spelade vi badminton tills Jerry kom o hämtade honom. Då åkte jag o Amelia upp till stan för att köpa strumpor till henne....hittade som vanligt lite mer än bara de....;)



LÖRDAGEN


Var det dags för Tivoli,men innan det åkte Peter,jag Amelia upp till stan där det var motordag,tittade runt lite o åkte sen o hämtade Anton sen vidare till Linnéa o lille Kevin som oxå skulle på Tivoli. Vi gick därifrån till nobel men Anton hade ju inte direkt dom bästa skorna på sig (flipflops) så jag fick ringa Jim som fick åka o hämta skor o strumpor till lillemans fötter innan vi kunde gå in på Tivolit.
Vi väntade på honom vid bowlinghallen där även Mariette o Äpplet satt o gassade i solen :) Dom skulle gå med oss på Tivolit.



Väl inne på Tivolit så skulle barnen hoppa hoppborg...stackars lille Kevin som blev mos därinne! Hans hoppande slutade i tårar,men Anton hoppade vidare en stund. Sen fick Peter snällt följa med dom i Harry Potter huset...de gillade dom starkt!!
Sen åkte dom lite mer karuseller o tog lite lotter o Anton kastade boll o vann en nalle :)
Som avslut åkte jag o Anton virvelvinden (tur man har en son som gillar att åka karusell för annars har jag ingen att åka med) vi hade jätteskoj iallafall!! Sen hämtade Jerry Anton för dom skulle äta. Vi åkte till mr James o åt lite vi med...därinne gjorde Amelia nummer 2 i blöjan o jag tror inte att dom har nåt skötrum så Peter bytte på henne i baksätet :D Kvällen blev det bara mys....men inte så mysigt för Anton var ju hos Jerry....




SÖNDAG

Åkte vi till örebro en sväng,jag o Amelia gick på Marieberg medans Peter fick gå i lugn o ro på sina gubbdagis :) Köpte lite förnödenheter till Amelia sen åt vi på Paco´s o sen åkte vi hem igen.
Vi hade bestämt att Diva o Enzo skulle få träffas o leka lite så vi åkte o hämtade honom o hans husse. Men Diva tyckte de va nog tror jag dom andra gångerna dom träffats så hon var mest sur o grinig på honom så han fick nöja sig med att leka med Tindra :)





MÅNDAG

Var vi bara hemma Amelia o jag,fick besök av Jim o Zacke,så söta är dom när dom kommer för att hälsa på Amelia som dom faktiskt är gudföräldrar till ;) Jim busade med Amelia i trädgården,försöket fånga några bilder men bror bara rymde bort från kameran. Jim åkte en sväng men Zacke stannade kvar så hon tog Amelia i vagnen o gick på en promenad så jag fick ta hand om min tvätt i lugn o ro :) Himla snällt av henne.
Senare när Peter kom hem så lagade vi tacos o åt tillsammans,det var trevligt. Dom åkte inte för ens bortåt halv elva...tittade på TV en stund sen blev de natten för oss :)





TISDAG

Var det dags för utvecklingssamtal på skolan,så Amelia o jag mötte upp Jerry på vägen dit. Vår son är ingen ängel längre kan jag säga! Men det hörde till åldern tyckte hans fröken...att inte lyssna o sen att spela totalt oskyldig om man gjort nåt dumt :) Men förövrigt så funkade allt bra o han jobbar på bra i boken sa dom.
Efter mötet så följde vi med Anton o Jerry hem på en fika,sen gick vi hem :)
På kvällen så städade jag med "hjälp" av en sur Amelia,Peter var tvungen att laga bilen så hon fick snällt va me mig när jag städade. Sen badade jag henne,då var hon lite gladare sen var det natten.


ONSDAG

Ja idag har jag varit så himla trött! Passade på att sova när Amelia sov....skulle ha dammtorkat idag men jag orkade bara inte. Jim o Zacke kom en sväng idag oxå o härjade med Amelia....Zacke hade blivit biten av en fågelloppa som nån katt släpat in hos pappa så hon var jättebekymmrad över hur hon skulle bli av med den eftersom den promenerade o bet henne samtidigt,hahahaha!!! Jag hade kul åt henne o hennes bekymmer iallafall! Den flyttade sen efter att den bitit henne på flera ställen...
Amelia har haft ont av sina kommande tänder idag med så hon har sovit dåligt o varit arg mest,gav henne lite Ipren nu till natten så han ska få sova i lugn o ro...eller ja vi får väl se hur det blir med den saken :S


Bjuder på lite söta bilder ;)




Amelia med sin farmor :)








Kommentarer
Postat av: Charlotte

Titta in hos mig och tävla om en praktisk resväska. Trevlig valborg!

2009-04-30 @ 14:26:11
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - bantar med cambridge ♥ ♥ ♥

Hej! Förlåt att jag inte har svarat på din fråga förrän nu. Jag tycker att det är ganska bra kvalité på Villervalla-kläderna (med tanke på priset!). Men jag behöver inte tvätta Zacks kläder så ofta så jag har nog bara tvätta 1-2 av hans Villervalla kläder än så länge och dom är fortfarande fina!

2009-05-05 @ 12:55:57
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0