Utflykt och Me&I avslutning :)

Ja det har blivit två st avslutningar idag :) Vid 9 imorse åkte jag & Amelia för att hämta Emma & Nova,vi skulle va i Lunedskyrkan vid halv tio för att sjunga....för det var avslutning för ÖF idag,men när vi kom dit så var det HUR mycke folk som helst där så vi satt utanför kyrkan istället. Sen gick vi upp till lekparken o satt oss på gräset,barnen lekte o vi mammor pratade o hade trevligt.  Brandbilen kom med glass till alla barn,o Amelia fick minsann oxå en glass :) Vi grillade korv o Anton spelade lite golf,o gjorde en Hole In One! Haha! Sen bar det av ner till djurhagen för att titta lite på djuren,det tyckte mina barn om,Anton blev rädd för en bamsekanin för det hoppade till precis när han skulle klappa den! Vi fikade där sen åkte vi hem,Amelia somnade som en stock i bilen jag lassade över henne i vagnen när vi kom hem o hon sov i nästan två timmar. Jim&Zacke kom en sväng för att ge Anton en grön läskig sak dom hade köpt till honom,o jag passade på att be Zacke att passa Amelia så jag fick dammtorka o feja här hemma :) Så jag dammtorkade överallt,sen skura badrummet o putsade upp allt det rostfria i köket-fy faan för rostfritt utan antifinger säger jag bara!!



Nova stal Amelias bitring ;)



Lilla gumman med sin glass hon knappt vågade ta emot av brandmannen,mammas duktiga flicka har minsann blivit lärd att inte ta emot saker (mutor) från främmande män ;)



Min lilla golfare ;)



Lite fika i djurhagen innan hemfärd



Amelia åt lite bulle hon med :)


Me&I avslutning

Jag blev bjuden på Liv´s avslutning för hon ska sluta sälja Me&I kläder,men som tur är börjar det två nya :D
Jag ville promt ha med mig Emma men det gick bra för Liv.
Det började halv sju....vi kom dit halv sju....men då var redan alla i full färd med att roffa åt sig det dom ville köpa så det blev inte så mycket kvar till oss som passade tiden...men jag köpte två bodysar till Amelia i stl 86/92 så hon har nåt att växa i :) En rosa med prickar o en rosa med moln i frotté,endast 175 kr för bägge,riktiga fynd faktiskt. Jag ville så gärna ha en t-shirt till Anton oxå men den fanns bara i 122/128 o deras stl till Anton är i minsta laget :( De finns en sååå fin med formel1 bilar på men jag vågade inte köpa om den skulle va för liten.
Idag fick jag min efterlängtade Godisråttetunika till Amelia! Ja det är en lång historia men i korta drag så har jag vart med på säkert 6 stycken såna på tradera,jag har gått med upp till 150 kr för mer pengar vill jag inte ge för en begagnad klänning...men jag har inte vunnit nån,för ens för nån månad sen då vann jag en för 99 kr :D Det var bara det att hon som hade den mejlade mig o hade upptäckt att den var i stl 86/92,o jag köpte den som en 74/80 så jag fick inte den heller,för jag ville inte ha den när den var för stor :( Så då la jag ner det för ett tag tills jag hade mitt Me&I party här för ett par veckor sen,då nämde jag för Liv att jag hade försökt så desperat att få tag på en sån o hon säger till mig att hon har en helt ny sån med matchande scarf till som jag kunde få köpa av henne för 200 kr :D Jisses! Ingen tvekan,jag köpte den! Så nu har hon den :D



Var bara tvungen att visa för alla HUR fin den är!! Jag är så himla nöjd :D



Så här trött blir man efter en hel dag med massa skoj!



Så här såg det ut i Amelias säng kl. 07.35 imorse :)

Simskola

Anton hade sin första dag på simskolan idag,det hade gått bra sa han,Jerry skjutsade honom dit o körde sedan upp honom till oss i Lunedet. Han ska gå på simskolan i tre veckor framöver nu,jobbigt med allat skjutsande men han måste ju lära sig att simma ju :) Imorron ska jag köra dit honom till tjugo i nio sen hämtar Jerry honom när det är slut,skönt för mig att slippa släpa fram o tillbaka med Amelia hela tiden...
Nä nu ska jag försöka få min lilla dotter att sova,hon har blivit övertrött så detta blir inte kul/lätt....inte lätt att vara liten o heta Amelia på alla äventyr.




Kommentarer
Postat av: Linda

Vill se uppdatering på valparna =)

2009-07-06 @ 11:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0