Öppna förskolan o vinterkräksjukan

Ja i torsdags åkte vi äntligen till öppna förskolan som Anton väntat så länge på,Amelia verkade bättre då,dom lekte o stojade så Anton var helt slut sen på kvällen. Amelia fortsatte med att göra otrevliga saker i blöjan...upp till 10 otrevliga blöjor om dagen har hon gjort...
På fredagen upptäckte vi att hon kissat riktigt dåligt o att hon var hängeig,så vi fick en tid på barnmott. här i stan,där tog dom en snabbsänka som var OK men rådde oss till att ge henne vätskeersättnig så de köpte vi o började ge. Medans vi var på sjukhuset med Amelia hade Emma hand om Anton,så himla gulligt av henne att ställa upp så. När vi skulle hämta Anton hos Emma så bestämde vi att vi skulle äta med dom,så Per köpte med mat från Masten till oss,vi åt o sen åkte vi hemåt för Peter skulle ju ner o jobba igen...Mamma o Johan väntade hemma hos oss,dom ville hälsa på o tur var väl det,för när jag hade gett Amelia välling så hann jag inte mer än ur med nappflaskan ur munnen på henne så bara kräktes hon! Det bara vällde ur henne o hela hennes lilla kropp bara skälvde! Det tog inte stopp,så hela sig själv,hela mig o soffan blev nerkräkt,sen somnade hon bara stackaren! Om inte mamma hade vart här så vet jag inte hur de hade gått för jag greps av total panik när det inte slutade. På kvällen var blöjan fortfarande torr så vi ringde sjukvårdsrådgivningen o dom sa att vi var tvungna att åka in till USÖ med henne,o medans jag satt o talade med dom i telefon så skriker Peter att Anton kräkts ner hela hallen! Tur var att Peter kunde torka för jag höll på att kräkas jag me! Då blev det lite kaos,vi skulle in till akuten med Amelia o Anton var superdålig men Jerry kunde ta honom,men när Anton satt i trappan o kräktes i Amelias badbalja så tittade han på mig o sa: Vart ska jag ta vägen nu då mamma när ni ska åka?? Då brast jag i gråt! Min lilla lilla son,jag ville inte lämna honom ifrån mig när han var så sjuk! Som tur var så kunde Jerry för vem vill passa ett barn som har vinterkräksjukan? Väl på akuten så tog dom ett uttorkningsprov på Amelia vilket visade att det inte var nån fara än så länge men om hon skulle fortsätta att kräkas o bajsa så mycket var vi tvungna att åka tillbaka som igår. Men allt hon åt igår fick hon behålla men hon mådde illa när hon åt för hon kväljdes liksom :( Anton kom hem vid halv 10 igår o hade inte kräkts sen kl 3 på natten,men då hade han feber istället,hör feber runt 39 :( mina små änglar låg i varsitt hörn i soffan igår o sov,så himla söta! Jag tvättade o städade hela dagen igår så nu är det rent o fint här! Igår kväll när Anton låg o sov o soffan så började han yra,han räckte upp armarna i luften o vevade runt med dom o han var inte vaken så jag ruskade på honom o frågade hur han mådde o då kände jag att hans puls bara skenade,o då skrek Peter: ge honom hinken!! Då var det dags igen,han kräktes o kräktes,stackars barn! Sen blev han ledsen o grät för han trodde att han blivit bra :( Barnen somnade vid 22 igårkväll,utan kvällsmat för bägge två mådde illa,jag gick oxå o lade mig då ifall det skulle bli en jobbig natt men bägge två har sovit gott men Anton vakande vid 7 av att han gjorde ner sig,stackaren helt förstörd blev han så idag blir det ännu mera tvättande! Amelia o Peter sover än,men hoppas att Amelia vaknar snart för hon måste vara hungrig den lilla. Talade med Emma igår o nu var lilla lilla Nova oxå dålig,hon hade feber o gjorde otrevliga blöjor hon oxå,men varken Peter&jag eller Per&Emma är sjuka så tror bara det är nåt som drabbar barn...hoppas att dom blir bättre snart,för Amelia har ju vart dålig i 6 dagar :(
Emma har lärt mig hur men gör kollage av bilderna så jag bjuder på några bilder innan dom blev sjuka.










Våra underbara vänner

Just de! Förra söndagen var ju Emma o jag i örebro med våra små :) Det blev 2 pyjamaser,två mössor,ett par byxor o en body till Amelia på marieberg. Sen lite leksaker från IKEA. Vi hade iallafall jätte trevligt,fast det har vi jämt tycker jag ;)
Så här trött var Amelia när vi skulle åka :)



Nä nu ska jag gå o slå på en tvättmaskin...

Kommentarer
Postat av: jannica

vilka gulliga barn du har :D allt bra med dig idag ? kram.

2009-03-15 @ 09:05:21
URL: http://jjanniica.blogg.se/
Postat av: jannica

jag hittade till din blogg från en annan blogg :D allt är bra med mig :)

2009-03-15 @ 10:39:39
URL: http://jjanniica.blogg.se/
Postat av: F O U T O S E ♥

Godmorgon :) ♥

2009-03-15 @ 10:47:18
URL: http://foutose.blogg.se/
Postat av: Tess

hej hej hittar inte ditt tävlingsbidrag till min fifilur tävling skicka mej länken så jag kan se att du är med å allt stämmer

2009-03-15 @ 11:23:50
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

söt header, !

2009-03-15 @ 13:22:41
URL: http://halshammar.se
Postat av: Sanna

Hejsan!



Fin blogg du har, rolig läsning. På min blogg lägger jag ut smycken som jag själv designar och säljer. Jag tillverkar också smycken efter personliga önskemål. Imorgon drar en bloggtävling igång. Ta gärna en titt!



Hälsningar

Sanna



www.handmadebysanna.blogg.se

2009-03-15 @ 13:53:45
URL: http://handmadebysanna.blogg.se/
Postat av: Emma och Nova

Ja vi brukar alltid ha skoj tillsammans :D Hoppas våra små blir bra snart så vi kan hitta på lite saker! Kram på er!

2009-03-15 @ 18:57:44
URL: http://prettyblueeyes.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej

jag hittade till din blogg från en annan blogg, ville bara säga att jag gillar din blogg. Söta barn

Mvh Ingela

2009-03-15 @ 21:52:17
URL: http://ingeladesign.blogg.se/
Postat av: Tess

jo ja har näsfrida men sitter så långt ner på honom att de inte gör någon nytta tyvärr...

vad har ni för roliga planer i morgon då?

2009-03-15 @ 23:36:11
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Anonym

inte kul med kräksjuka det sprider sig ju så lätt*

2009-03-16 @ 02:39:36
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Tess

kika in å se om du är vinnaren till presentkortet hos tess i samarbete med

www.fifilur.se

2009-03-16 @ 08:56:01
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Tess

[email protected]

testa igen ifall de va ngt krux

2009-03-16 @ 09:00:16
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0